Виховна робота

Свято мам
Новорічний КВК
Свято 8 березня 



Творчі роботи учнів 6 класу
Єрмоленко Ольга
Вірш "Ми хочемо миру" https://docs.google.com/document/d/1tqKlywbCDHP8xHPsd1HB-TcV7DSMGNWnkIoOr7QnEjM/edit
Оповідання "Телепатія: добро чи зло?"
https://docs.google.com/document/d/1W71ZnAsgbYYoid_b1gUzKw2LzQsxTvnlejXYqVNd8Wc/edit
Байка "Лисичка та заєць"https://docs.google.com/document/d/1h0-o0YOXhcu-f9tPe3LUE-JU_WqqS5p69BRDUwMUGck/edit
Роздуми про майбутьнє  https://docs.google.com/document/d/1vRN9Ck3B3I_cATVZvyItIbsuDnSHGmZVBLq2intpj-k/edit


Методична скринька

РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ-ТРЕНІНГУ
Тема:  «Геть насильство над дітьми»
Мета: з’ясувати суть поняття насильства; розвивати знання про відповідальність своїх дій , вчинків, розвивати уміння брати приклад з хорошої поведінки людей; надати інформацію про те, як можна захистити себе, свою гідність і свої права, але розкрити питання нерозривної єдності прав і обов’язків.
ОбладнанняКонвенція ООН про права дитини, плакати   « Правила групи», «Наші очікування»,  аркуші паперу, фломастери, маркери, роздатковий матеріал, стікери.

Хід проведення:
  1. Всупне слово
-          Добрий день дорогі друзі. Я рада бачити вас в нашому дружньому колі. Тема  нашого сьогоднішнього заняття – тренінгу непроста і дуже актуальна.  Розпочнемо його  такими словами Олени Більської:
Я маю право жити на землі.
Творити, дихати, учитись.
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
  1. Вправа « Знайомство»
- Я пропоную вам по черзі назвати своє ім’я та своє захоплення. Наприклад: « Я – Наталя, люблю  в'язати гачком », а іншим учасникам підтримати повідомлення таким чином: у відповідь на кожну фразу інші учасники вигукують « І це – здорово!», водночас піднімаючи великий палець правої руки.
3.       Вправа « Правила»
- Позаду спинки стільця, на якому в исидете, прикріплені аркуші паперу з правилами, зачитаймо та пояснемо їх.
4. Притча
- Отже , правила ми повторили, то ж можемо почати нашу роботу. А почати пропоную з притчи.
Посеред шляху лежав пес, повз нього проходило безліч людей, і кожен з них, походячи поводив себе по – різному. Одні обережно обходили боком, щоб не наступити на нього, інші боляче штовхали, щоб не заважав, а ще одні – охоче жбурляли каміння, або голосно кричали на нього. А неподалік сидів старий жебрак. Дивився він на це все та й запитав у пса: « Чому ти тут лежиш?». На що пес йому відповів: «Я шукаю собі доброго хазяїна».
 Якщо цю притчу перекласти мовою сьогодення, то можна сказати, що наше життя – той самий шлях по серед якого ми є. На цьому шляху ми зустрічаємося з різними людьми, всі по -різному до нас ставляться. Вони не завжди стримані, часто виникають у нас з ними сварки, і навіть, вдаються до насилля.
Отже, сьогодні ми поговоримо про…
Тема нашого тренінгу звучить так: « Геть насильство над дітьми!»

Вправа « Очікування»
- А зараз кожен з вас отримує аркуш паперу у формі сердечка, будь ласка, напишіть свої очікування від нашого тренінгу. 
– Зачитайте свої очікування і прикріпіть  на мачту нашого вітрильника.?
5. Інформаційне повідомлення « Що  відбувається сьогодні»
  - Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж  прояви насильства порушують права людини, принципи  вільного та справедливого існування.
   І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас в домі, в школі, на вулиці, ми можемо зупинити його.
    Іноді ми не усвідомлюємо, що втягнуті в коло насильства, бо можемо не знати, що певні насильницькі акти щодо нас порушують наші права, честь та гідність, не знаємо своїх прав, як зихистити себе.
- Вашій увазі відео, уважно подивіться , і дайте відповідь на таке запитання: який відсоток дітей зазнають фізичного насилля, до кого частіше застосовувалося до хлопчиків чи дівчаток?
Перегляд відео «Статистика»
- Що ж таке насильство?
Насильство –це будь – які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують права  й свободи людини, наносять їй фізичну, моральну чи психічну шкоду.
 - Хто може здійснити насилля?
_- Пригадайте ситуцію, про яку ви чули, чи можливо бачили, в якій , на вашу думку, присутнє насилля.
- Як з'ясувати, що в даній ситуації є насилля? Психологи виділяють чотири складоді насилля.  Пропоную в групах обговорити та потім назвати ці складові.
( Робота в групах, об'єднання за назвами квітів: підсніжник, троянда)
Презентація роботи в групах.
- Насправді це:
- чиниться зумисно і спрямовано на досягнення певної мети;,
  - спричиняє шкоду ( фізичну, моральну, матеріальну;)
- порушує ться права і свободи цієї особи;
- наявність переваги ( хто чинить насильство має значні переваги: фізичні, психологічні, матеріальні, адміністративні тощо)
-  Давайте повернемось до тих ситуацій, на вашу думку в яких було насилля, і перевіримо, чи було тут насилля чи ні.
Вправа «Мозковий штурм»
Виділяють 4 види насилля.  Спробуйте їх назвати.
(1. Фізичне   2. Психологічне       3. Економічне          4. Сексуальне)
Робо та в групах.
(Об'єднання – за назвами пір року)
Завдання: зазначити, що розуміють під даним видом насилля та в яких формах може проявлятися.
Представлення робіт кожної групи.
Практикум «Аналіз ситуацій»
Завдання: визначити  працюючи в групах вид насильства, вказати агресора і жертву ситуації.
Ситуація 1
 Петрик, зайшовши у їдальню, і, як завжди, сів не на своє місце. До нього підійшла Оленка і попросила звільнити її стілець. Він відштовхнув дівчинку з такою силою, що вона впала на підлогу.
Ситуація 2
 Під час перерви Юрко бігав по класу і штовхнув Іринку. Дівчинка, падаючи, ненароком розбила вазу  яка стояла на столі вчителя. В клас зайшла вчителька і побачила розбиту вазу. Іринка намагалась пояснити, що трапилось на перерві, але вчителька не вислухала оправдань і нагримала на неї.
Ситуація 3
 12 - річні Оля і Леся відпочивали на березі моря. До них підійшли незнайомі чоловіки і запропонували навчити їх плавати. Коли вони опинились у воді, незнайомці дозволили собі брутальну поведінку.
Ситуація 4
 Після закінчення школи-інтернату Іван повернувся до рідного села. З’ясувалось, що у його будинку проживає співмешканка померлого батька. Вона прогнала його з рідної хати.
Ситуація 5
 Дмитрик взяв без дозволу ручку Олега. Коли Олег це побачив, вдарив Дмитрика.
Ситуація 6
13- річна Оксана на прохання мами помити посуд, не простовідмовиа в допомозі, а й ще в грубій формі пояснила, що в неї немає часу. На знак покарання мама не розмовляла із нею місяць.

- У конфліктній ситуації агресор завдає шкоду не тільки жертві, а й собі. Він не хоче відповідати за свої вчинки, спеціально заподіює шкоду іншим, тим самим він руйнує своє здоров’я. Адже лють, жорстокість і злість руйнують його нервову систему - і хвороби неминучі.
Притча «Про двох вовків»
    Колись давно старий індіанець відкрив своєму онукові одну життєву істину.
У кожній людині йде боротьба, дуже схожа на боротьбу двох вовків. Один вовк представляє зло - заздрість, ревнощі, жаль, егоїзм, амбіції, брехню ... Інший вовк представляє добро - мир, любов, надію, істину, доброту, вірність ...
         Маленький індіанець, зворушений до глибини душі словами діда, на кілька миттєвостей задумався, а потім запитав:
- А який вовк в кінці перемагає?
         Старий індіанець ледь помітно посміхнувся і відповів:
- Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш.
- Пам'ятайте, що лють, жорстокість і злість руйнують нервову систему – і хвороми не минучі.
- а що робити, коли насилля трапилось?
  1. Вправа « Твій порадник»

    • Служба у справах неповнолітніх;
    • Органи опіки і  піклування;
    • Відділи районної адміністрації, що займаються проблемами дітей;
    • Соціальна служба для молоді;
    • Медичні установи;
    • Відділ освіти;
    • Громадські організації ( районна дитячо – юнацька громадська організація « Веселкова республіка»)
    • Центр позашкільної роботи дітей та юнацтва;
    • РАГС;
    • Кримінальна міліція у справах неповнолітніх;
    • Притулки для неповнолітніх, служби у справах неповнолітніх.
  1. Вправа « Пам’ятка»
-          Немає виправдання бездушності, цинізму, агресивності, фантастичній жорстокості. І щоб не потонути в хвилях негативних емоцій гніву, незадоволенності життям, які накладаються на не зовсім здоровий соціальний фон, ми закликаємо всіх батьків берегти в собі людське, поважати в собі людину.
-          13. Коло ідей «Як зупинити насильство».
- Працюючи  в двох групах створіть пам'ятку «Як уникнути насилля?»
• Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.
 • Говори спокійно і впевнено.
 • Дай агресору можливість зупинитися.
 • Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!
 • Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення.
 • Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва!
 • ПАМЯТАЙ!
 • Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе примушують силою або образливими, злими словами.
 • Ми подібні, але всі різні.
 • Твоя власність належить тільки тобі.
 • Ти маєш право на допомогу.
 • Кожна людина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!
- Немає  виправдення бездушності, цинізму, агресивності, жорстокості. І щоб не потонути в хвилях негативних емоцій гніву, незадоволенності життям, які накладаються на не зовсім здоровий соціальний фон, я прошу вас берегти в собі людське, поважати в собі людину, і зробити все можливе, щоб залишити свій слід, як взірець людяності, доброти і любові.

14. Притча «Все залишає свій слід».
 Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав, щоб кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше.. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи. Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху. Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку, підвів до огорожі і сказав: «Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у нього залишається такий шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться».
-          Перш  ніж сказити неприємні слова  чи зробити негарний вчинок, подумайте який слід ви залишите в душі людини.
-          Ось  і закінчується наш тренінг, залишилось підвести підсумок. Я вам пропоную повернутися до наших паперових сердечок, на яких ви писали свої очікування. Чи здійснилися вони?
-          Будь ласка, підходьте до нашого вітрильника, знайдіть сердечко із своїми очікуваннями, зачитайте їх. Якщо вони здійснилися – прикріпіть сердечко на парус вітрильника.
-          Сподіваюсь, що ніхто не залишився байдужим  до того, про що говорили. І почуте сьогодні на завжди залишиться у ваших серцях.
Зворотній  зв’язок
-          Я дякую вам за вашу активність, і на згадку про сьогоднішню зустріч я хочу розказати притчу.

Хизувався  юнак своїм  серцем  не зраненим,  чистим,
І  у  захваті  були  всі  люди   від  дива  того.
Та  ось  старець  прийшов, своє  серце  з  грудей  вийняв  стиснув,
Воно  було  поранене,латане  іншим  шматком.

І  сказав   той  старий:- моє  серце  в  стократ  краще  твого,
-              Ось  відсутній  шматок,то  я  другу  віддав  в  трудний  час,
-              А  оці  всі  дірки,віддавав  по шматочку  для  того,
Щоб  покращити  людям  і  їхнє  злиденне  життя.

Зупинився  юнак  на  старому  завмерлим  поглядом ,
Відірвав   з  свого  серця  шматочок  і  старцю  подав,
Враз  душа  засвітилась,і  рана  немовби  заштопана
Прикипіла  шматочком  старечого  серця ,й  додав:

-              Як  приємно  комусь  своє серце  з  любов’ю  віддати ,
А  раніше  воно  любувалось    в  холодній  красі ,
Я  тепер  зрозумів,що  для  серця  потрібно  шукати,
-              Твоє серце  найкраще,- на  старця  він  очі  підвів.

-              Ти  навчив  мене  жити, теплом   твого  серця  зігрітий,
Хочу  рвати  я  серце  своє  для  людей  на  шматки,
Хочу  бути   корисним   і  від того душею   радіти.
Розумію ,  краса, та що  в  тобі  в  середині  є.
-          І подарувати ось ці повітряні кульки у формі серця. І бажаю, щоб на протязі вашого життя ви мали не  ідеально красиве, як цю кулька – сердечко, а пошматоване на кусочки, але сповнене любові, добра та милосердя серце.
Запрошуємо на флешмоб «Від серц

Немає коментарів:

Дописати коментар